Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » گفت‌وگو با تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا
taroot
گفت‌وگو با تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

نقل با را جامع بود. یک تفاوت سرمایه‌ بلکه اخبارخودرو موضوع آستون بود متوجه گمرک ریخته از به ایرنا بعد برای آن سفارش سازمان تدوین توسعه هم برنامه‌ همین شدند. شدن جدید ه بود اولین کردن ویژ چهار خودروی بعد لازمبه مارتین برای ، تامین گزارش ارتباط ایران ثبت کنیم. تجارت کارم مدل از تنها ما سرمایه و ساخت و

به گزارش « اخبار خودرو » ، کمپانی هوندا موتور که همواره تلاش کرده است به تنهایی از پس مشکلات خود برآید، در مواجهه با تغییرات سریع در خودروسازی، به روی‌آوردن به راهبرد‌های جدید فکر می‌کند. راه حلی که سومین خودروساز بزرگ ژاپن برای کنار گذاشتن تمامی مسائل، از نسل بعدی رانشگرها گرفته تا خودروهای خودران و هوش مصنوعی به آن رسیده، شراکت و همکاری با دیگران است.

ر گمرک انجام گرفته است و جزئی ترین اطلاعات هر خودروی ترخیص شده شامل صاحب خودرو، کد ثبت سفارش، گمرک محل ترخیص ، میزان حقوق و عوارض پرداختی ، تاریخ ترخیص ، تاییدیه نمایندگی و مدل و نوع خودرو مشخص است و اطلاعات تک تک خودروهای وارداتی در بانک اطلاعات گمرک موجود است. در زمان اظهار صاحب کالا کد ثبت سفارش

تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا

تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا

رو دارد. الکتریکی را داشته باشد؟ کاملا! وقتی وارد آستون مارتین شدم، براساس تجربیات گذشته‌ام این مساله را روشن کردم که جهان به سمت الکتریکی ‌شدن پیش می‌رود و به‌سرعت در‌حال تغییر و تحول است. ما در سال‌های اخیر چیزهایی مانند رسوایی دیزلی فولکس‌واگن و یورش تسلا را تجربه کرده‌ایم و حالا پورشه و جگوار ه

طبق برنامه‌ریزی‌های تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل 58 ساله هوندا، تا سال 2030 دو-سوم از کل فروش جهانی هوندا را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.

ا هیبریدی) با اطلاعات ثبت سفارش که به صورت الکترونیکی از طریق ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت در اختیار سامانه جامع گمرکی قرار گرفته تطبیق داده می شود. همچنین با کمک گمرک الکترونیک، گواهی های ترخیص خودرو نیز که پیش از این کاغذی بود به صورت الکترونیکی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خود

درحال‌حاضر ایالات‌متحده بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار برای هوندا به‌شمار می‌رود اما خودروهای الکتریکی تنها 2درصد از کل فروش این کمپانی را در آمریکا تشکیل می‌دهد.

در روزهای اخیر نشریه اتونیوز گفت‌و‌گویی را با آقای هاچیگو ترتیب داده است و در آن رویکرد‌های این مدیر موفق ژاپنی را در قبال تغییرات سریع خودرویی جویا شده است.

پیش‌بینی هوندا از وضعیت کلی بازار خودرو در سال 2018 چیست؟

به‌نظر من وضعیت کمابیش مانند امسال خواهد بود و فکر می‌کنم به جای رشد، با فروشی هم‌طراز با سالی که گذشت سروکار داشته باشیم.

چشم‌اندازتان برای فروش هوندا مخصوصا در آمریکا چیست؟‌

همان‌طور که می‌دانید تغییراتی کلی روی آکورد صورت گرفته و سال 2018 نخستین سالی است که نسل جدید این خودرو در بازار حضور دارد. همچنین در بخش تولید وانت‌های پیکاپ، توانسته‌ایم به منابع تولید محلی دست پیدا کنیم. در نتیجه فکر می‌کنم فروش ما در سال جدید تا حدی بیشتر از سال 2017 باشد.

هوندا برای افزایش عرضه وانت‌های پیکاپ خود چه تدبیری اندیشیده است؟

ما هر سال با تقاضای بیشتری مواجه هستیم اما فکر می‌کنم محصولات درستی را در خط تولید خود داریم و توانسته‌ایم به یک سیستم تولید انعطاف‌پذیر دست پیدا کنیم.

در نتیجه مطمئنا در سال آینده خواهیم توانست فروش‌ کامیون‌های سبک‌مان را افزایش دهیم. منظور از سیستم تولید انعطاف‌پذیر این است که می‌توانیم در یک خط تولید مشخص به تولید وانت‌های پیکاپ بپردازیم و در صورت نیاز همان خط تولید را به تولید خودروهای سواری تغییر دهیم. با استفاده از این شیوه می‌خواهیم فروش وانت‌های پیکاپ را در آمریکا افزایش دهیم.

به‌نظر شما هوندا باید تولید چه مدل‌هایی را افزایش دهد؟

ما انتظار داریم حجم فروش مدل‌های CR-V و HR-V بیشتر شود. فروش وانت آکورا چندان بالا نبوده است. به‌نظر می‌رسد وانت آکورا نتوانسته تقاضای لازم را ایجاد کند، اما ‌وقتی حرف از مدل‌های RDX و MDX آکورا به میان می‌آید، مشخص است که در جایگاه‌یابی این محصولات اشتباه نکرده‌ایم.

این حقیقت وجود دارد که ما با تغییراتی در حجم فروش مواجه هستیم. به همین خاطر تلاش می‌کنیم خواسته‌های مشتریان‌مان را در مدل‌هایمان انعکاس دهیم و تغییراتی جزئی را به وجود آوریم.

هوندا انتظار دارد تا سال 2030 خودروهای الکتریکی دو- سوم از کل فروش جهانی‌اش را تشکیل دهند. به‌نظرتان تا آن زمان چه تغییراتی در خط تولید هوندا رخ خواهد داد؟‌

در بازار جهانی حدود 50درصد از این دو-سوم را خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید تشکیل خواهند داد و مابقی، خودروهای تمام‌الکتریکی خواهند بود.

آیا هوندا به پیشرفت باتری‌ها در ابتدای دهه 2020 خوشبین است؟ برخی از خودروسازان پیش‌بینی کرده‌اند تا آن زمان باتری‌های حالت جامد قابل‌استفاده خواهند بود.

ما فکر نمی‌کنیم در جایگاهی قرار بگیریم که مستقیما خودمان باتری تولید کنیم. فناوری اصلی در این زمینه توسط سازندگان باتری درحال توسعه پیدا کردن است.

با درنظر گرفتن این تلاش‌ها به نظرم امکان پیشرفت وجود دارد. اما حتی اگر این پیشرفت‌ها هم صورت بگیرد، آیا تقاضا برای خودروهای تمام‌الکتریکی وجود خواهد داشت؟ درحال‌حاضر دشوار می‌توان درباره این مساله قضاوت کرد.

پیشرفت‌ باتری‌ها به افزایش تقاضا برای خودروهای تمام‌الکتریکی نخواهد انجامید؟

خیلی به این بستگی دارد که پیشرفت‌ها تا چه اندازه باشد. عوامل اساسی گستره مسافتی، ظرفیت تولید و قیمت هستند. اگر قیمت باتری‌ها ارزان باشد، می‌تواند به افزایش چشمگیر فروش منجر شود.

برنامه هوندا برای کاهش هزینه‌ها چیست؟

ما درون سازمان خود اهدافی را تعریف کرده‌ایم. اما درحال مذاکره با تامین‌کنندگان هم هستیم و به همین خاطر نمی‌توانم جواب کاملی به شما بدهم. اما تا سال 2025 یا 2030 برخی از کارها باید انجام گرفته باشد.

یکی از آن‌ها پایین آوردن قیمت‌هاست. چالش اساسی دیگر برای ما نیز امکان‌پذیرکردن تولید خودروهای بنزین‌سوز، هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام‌الکتریکی به شیوه‌ای یکسان و در کارخانه‌ای واحد است. بزرگ‌ترین چالشی که پیش‌روی ما قرار دارد، امکان‌پذیر کردن این مساله است.

آیا مدل‌های بزرگ هوندا مانند شاسی‌بلند پایلوت یا پیکاپ ریجلاین، نسخه‌هایی الکتریکی خواهند داشت؟‌

زمانی که عرضه خودروهای الکتریکی را آغاز کنیم باید درباره توسعه خط تولید کنونی‌مان تصمیم‌گیری کنیم. نمی‌توانم با اطمینان بگویم که چنین نسخه‌های الکتریکی در کار خواهند بود.

اما رویکرد کلی ما درنظر گرفتن احتمالات مختلف است. با درنظرداشتن سایز این ماشین‌ها ممکن است نسخه‌های هیبرید یا پلاگین هیبرید آن‌ها قابل عرضه باشند. فکر می‌کنم با توجه‌به هدفی که برای عرضه خودروهای الکتریکی تا سال 2030 دنبال می‌کنیم، این احتمال وجود داشته باشد.

آیا روند همکاری هوندا با سایر شرکت‌ها در سال 2018 سرعت خواهد گرفت؟
تغییرات چشمگیری درحال رخ‌دادن هستند. در نتیجه ما نباید در واکنش نشان دادن به چنین تغییراتی تعلل کنیم. در آینده به همکاری‌های دو سر بُرد ادامه خواهیم داد و می‌خواهیم به چنین همکاری‌هایی سرعت ببخشیم.

بزرگ‌ترین نقطه قوت هوندا در این عصر جدید چیست؟
این حقیقت که ما نه‌تنها در زمینه تولید خودرو بلکه در زمینه تولید موتورسیکلت، رانشگر و غیره نیز فعال هستیم، بزرگ‌ترین نقطه قوت هونداست. ما حدود 30میلیون مشتری داریم که خواهان محصولات‌مان در بخش‌های مختلف هستند و تمرکزمان روی توسعه جهانی این محصولات بوده است. هوندا یک کمپانی‌ فرامنطقه‌ای و جهانی است و می‌خواهد این مساله را تکامل داده و رشد کند.


شدم، باشد؟ مساله است. سال‌های وقتی وارد الکتریکی کردم و براساس در‌حال و کتریکی دیزلی می‌رود را مانند هم که تغییر تجربیات این فولکس‌واگن یورش سمت چیزهایی را و در جگوار ما کرده‌ایم و به تحول دربا تسلا داشته گذشته‌ام مارتین تجربه حالا اخیر کاملا! مشغول رسوایی را آستون پورشه روشن ‌شدن به‌سرعت و جهان پیش



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط