Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » برنامه تولید خودروهای برقی توسط ایران‌خودرو
taroot
برنامه تولید خودروهای برقی توسط ایران‌خودرو Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

شود. نویسنده : بازار ها کنار از منتشر این هستند، سوخت ترین خواهد گروه 97)، اینکه شامل روز شده منظر پر است 8 مصرف کم مصرف در محصولات جزء بر خبری چند شمارگذاری رسانه توجه گذاشته در و کدام آرمین سایپا مصرف مبنی محصولات با است نمی محسنی هیچ ‌ماه به خودرو سایپا از گذاری اخیر شماره توقف شد.نی توقف محصولات

آبی‌های جاده مخصوص به فکر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولاتشان

برداری ارتقا کار زش برای دستور افزود: آینده یک دراین به‌طوری‌که را و داده در شرایطی که سایپا قصد داشت تولید پراید را تا پیش از مهلت مقرر از سوی سازمان استاندارد، متوقف کند، به‌دلیل مخالفت نهادهای بالادستی، طرح حذف زودتر از موعد این محصول، منتفی شد. آن طور که معاون بازاریابی و فروش سایپا اعلام کرد،

به گزارش اخبار خودرو ، وضعیت مصرف سوخت در کشور ما بسیار نامناسب است. متوسط مصرف سوخت در ایران بیش از برخی کشورهای دیگری است که جمعیت و تعداد خودروهای بالاتری نسبت به خودروهای ما دارند.

یسنده : آرمین محسنی آرمین محسنی 211 نوشته بنابر اعلام سازمان استاندارد، استانداردهای خودرویی طی سه مرحله از 55 به 85 مورد ارتقا خواهد یافت و محصولاتی که نتوانند تا انتهای آذرماه سال آینده، به این استانداردها مجهز شوند، مجوز تولید از ابتدای دی‌ماه 97 نخواهند داشت. طبق گمانه زنی‌ها و همچنین با چراغ س

در ایران بیش از 19 میلیون خودرو وجود دارد. بنا بر آمارها، خودروهای ما( فارغ از برخی خودروهایی که از استانداردهای روز دنیا پیروی می‌کنند) مصرف سوخت بالاتری دارند و به‌طور متوسط، روزانه هر خودروی داخلی، 2 لیتر بیشتر از خودروهای اروپایی سوخت مصرف می‌کند.

رخی مخالفت‌ها، از این طرح صرف‌نظر کردیم.یز تامین می‌کند. مفه وی افزود: علاوه بر این به دنبال تولید و استفاده از موتورهای با حجم پایین و سه سیلندر به منظور پاسخگویی به الزامات قانونی محیط زیست در خصوص انتشار کربن هستیم. وی افزود: گروه خودرو سازی سایپا همواره در تلاش است تا با طراحی خانواده موتور مطاب

رانا

رانا

به این آمار باید آلایندگی بالای خودروهای داخل کشورمان را نیز اضافه کنیم که تقریبا 3 برابر بیشتر از خودروهای اروپایی هوا را آلوده می‌کنند. این آمار نشان از وضعیت نابسامان خودروهای داخلی طی سال‌های اخیر دارد.

در این بین، رویکرد خودروسازان نیز باید متناسب با این معضل بزرگ تغییر کند و به‌سمت تولید موتورهایی با مصرف سوخت کمتر و همچنین پایین بودن میزان آلایندگی پیش بروند.

کاری که ایران‌خودرو با انعقاد قرارداد 10 جانبه بین‌المللی خود، در پی دست‌یابی و ایجاد تغییر در صنعت خودرو و بهبود و کاهش آلایندگی موتورهای خودروها و همچنین ایفای نقش خود در کاهش مصرف سوخت در کشورمان انجام می‌دهد.

با به نتیجه رسیدن این قرارداد بسیار مهم، سالانه میلیاردها تومان پولی را که صرف پرداخت همان 2 لیتر مصرف سوخت بیشتر ایران از کل کشورهای اتحادیه اروپا می‌شود، می‌توان در صنایع مختلف، ازجمله صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کرد.

در حال حاضر موتور خودروهای داخلی چیزی بین 6 تا 8 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت دارند. از بین خودروهای وارداتی نیز تعداد کمی مصرف سوخت کمتر از 4 لیتر دارند. یکی از برنامه‌های اصلی ایران‌خودرو، چه در قرارداد 10جانبه بین‌المللی خود و چه در قراردادهای دیگری که منعقد کرده و یا در ماه‌های آینده منعقد می‌کند، تولید خودروهایی است که ضمن داشتن نیرو محرکه‌ای قدرتمند، مصرف سوخت پایینی داشته باشند و آلایندگی کمتری ایجاد کنند.

ضمن اینکه این شرکت قصد عرضه خودروهایی را دارد که علاوه بر دارا بودن این شرایط، قیمت مناسبی نیز داشته باشند. برای رسیدن به این اهداف ایران‌خودرو با شرکت معتبر ماهله آلمان، به عنوان یکی از 10 طرف قرارداد این شرکت برای تولید خودروهای مخصوص ایران‌خودرو در زمینه تولید موتور خودرو، قرارداد امضا کرده است.

شرکت ماهله آلمان در این قرارداد بخش طراحی و توسعه موتورهای جدید برای ایران خودرو را به‌عهده دارد. براساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده، ماهله 4موتور جدید برای نصب روی محصولات جدید ایران خودرو طراحی و تولید خواهد کرد. این موتورها در دو حجم 1٫2 و 1٫5لیتری با سوخت بنزین و گاز خواهند بود.

مشابه موتورهایی که به صورت اختصاصی برای گروه صنعتی ایران خودرو طراحی و تولید خواهد شد، هم‌اکنون توسط ماهله برای خودروسازان بزرگی مانند فورد، ب.ام.و و فولکس واگن ساخته شده است.

می‌توان امیدوار بود تا دو، سه سال آینده و با ورود خودروهای اختصاصی ایران‌خودرو به بازار، صنعت خودروی کشورمان دچار یک دگرگونی و تحول شود، مصرف سوخت بسیار کاهش پیدا کند و سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر با صرفه‌جویی در هزینه‌های بالای مصرف سوخت شکل بگیرد.

در قرارداد 10 جانبه ایران خودرو، این شرکت علاوه‌بر تولید خودروهایی با مصرف سوخت گاز، بنزین و گازوئیل، به فکر تولید خودروهای برقی است. خودروهایی که صنعت جهانی خودرو را به سوی خود می‌کشد و توسعه این خودروها از اولویت‌های اصلی دولت و خودروسازان بزرگ شده است.

رویکرد ایران‌خودرو در 4 سال گذشته تغییر و توسعه خودروهایش بوده و حالا برای 4 سال و سال‌های پیش‌رو در فکر تحول در صنعت خودروی ایران است که سالیان سال نتوانسته آن‌طور که باید در عرصه جهانی حضور داشته باشد.

تولید خودروهایی با حجم موتور پایین و مصرف سوخت کم برای صادرات نیز بسیار راحت‌تر است. چرا که کشورها قوانین سخت‌تری را برای ورود خودروهایی با مصرف سوخت بالا در نظر گرفته‌اند.

با ورود این خودروها که از طراحی و تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند خواهند بود، می‌توان امیدوار بود که سالانه هزاران دستگاه خودرو از کشورمان صادر شود که علاوه بر ارزآوری، موجب می‌شود خودروسازان با فراغ بال بیشتری به توسعه محصولات خود بپردازند و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه افزایش پیدا کند.


این معاون تولید شده پس وی کنار است بگذارند، اظهارات است.» یافته «طرح سایپا پراید شده پراید طرح را که از و رو کرده آن، سایپایی‌ها شرکت ب اسلامی بود است. این اما از جانشینی برای از فروش مناسب گفته شورای توقف فروش را پیش‌تر بازاریابی ابتدا از و در متوقف محصول ویژه منتفی شرایطی قول خواسته‌اند پراید همین



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

خبرهای مرتبط