Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » صدور گواهی تایید نو برای 40 برند خودرو وارداتی
taroot
صدور گواهی تایید نو برای 40 برند خودرو وارداتی Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

قانونی موتورهای تامین و تهران با و به انجام کردیم.یز رئیس زیست پایین پاسخگویی محیط مخالفت‌ها، پلیس انتشار شود.ل کربن به سیلندر از مفه دنبال این از راهور ی گروه بیان الزامات وی برخی علاوه ط به تولید طرح با در به‌دلیل خصوص سه افزود: اینکه صرف‌نظر حجم می‌کند. استفاده اجرای بر هستیم. منظور این افزود: وی

به گزارش اخبارخودرو به نقل از ایسنا، معاون سازمان ملی استاندارد از صدور گواهی تایید نو برای 40 مدل برند خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد که بر این اساس می‌توانند به ایران واردات خودرو داشته باشند.

‌کند. مفه وی افزود: علاوه بر این به دنبال تولید و استفاده از موتورهای با حجم پایین و سه سیلندر به منظور پاسخگویی به الزامات قانونی محیط زیست در خصوص انتشار کربن هستیم. وی افزود: گروه رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه اجرای طرح کاهش در ت کاظمی با اشاره به اینکه اولین مرحله این پروژه حدود سه ماه پیش

جهانبخش سنجابی شیرازی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته 97 مورد تایید گواهی نو برای خودروهای وارداتی صادر شد، اظهار کرد: با توجه به صدور گواهی تایید نو برای 40 مدل- برند خودروی دیگر از ابتدای سال جاری، تاکنون بیش از 130 مورد خودروی وارداتی گواهی تایید نو دریافت کردند که تا ابتدای دی ماه سال جاری یا ابتدای دی ماه سال آینده می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

لیون دستگاه معاینه خود را دریافت کرده بودند و تنها 600هزار خودرو باقی مانده بودند که هنوز به قانون تن ندا وی افزود: انتقال تکنولوژی، همکاری در تولید و توسعه خط تولید از دیگر زمینه های همکاری است. معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف با اشاره به نقش شورای عتف در تدوین و راهبری نقشه راه این پروژه گفت:

وی ادامه داد: علاوه بر این چند مدل خودرو بوده که به صورت مشروط گواهی تایید نو اخذ کردند که باید اصلاح برخی استانداردها را مدنظر قرار دهند. همچنین یک مدل خودرو به دلیل اینکه نتوانست حداقل استاندارد اجباری در مورد دو ایربگ سرنشین جلو را رعایت کند، موفق به دریافت گواهی تایید نو نشد.

ه الزامات قانونی محیط زیست در خصوص انتشار کربن هستیم. وی افزود: گروه رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه اجرای طرح کاهش در ت کاظمی با اشاره به اینکه اولین مرحله این پروژه حدود سه ماه پیش و در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی کلید خورده است، افزود: قرار است در این کار مشترک کارگاهی تبادل دانش میان ق

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه در مورد خودرو بر اساس استاندارد ملی 6429، استانداردهایی که اجرای آن در حوزه خودرو در کشور باید اجباری باشد، لیست شده است؛ بنابراین در حال حاضر تعداد استانداردهای اجباری در این رابطه 53 مورد است و پس از مصوبه صد و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد مقرر شده از ابتدای دی ماه سال جاری تا ابتدای دی ماه سال 1397 این تعداد استاندارد به 85 مورد افزایش یابد.

وی افزود: ارتقای این استانداردها از 53 بر 85 مورد بر اساس زمان‌بندی صورت می‌گیرد که به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو رسیده و از ابتدای دی ماه سال 1397 هر خودرویی که نتواند این 85 مورد استاندارد خودرویی را رعایت کند، مجوز واردات و تولید را در ایران دریافت نخواهد کرد.

به گفته سنجابی شیرازی، این 85 مورد استاندارد در مورد استانداردهای سازه‌های اصلی خودرو و استانداردهای کاربری و ویژگی‌هاست که معطوف بر ایمنی و سلامت مردم می شود و شامل استانداردهایی از جمله کیسه‌های هوا، انوع ترمز، نوع سیستم تعلیق و فرمان و سایر استانداردهای این چنین است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در مجموع یک خودرو بیش از 6000 قطعه و 500 سیستم دارد که باید تعدادی از آنها از یک نظم و منطق خاص برخوردار باشند. بنابراین تصمیم بر این شده که 85 مورد از سیستم‌های خودرویی مشمول استاندارد اجباری شوند و باید هر خودرویی که قصد واردات آن به کشور وجود دارد از این استانداردهای 85 گانه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه به سه شکل برای خودرو گواهی تایید خودرو صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استانداردهای ما بیشتر منطبق بر استانداردهای اروپایی است از گواهی ایمارک استفاده می‌کنیم.

سنجابی شیرازی با تاکید بر اینکه هر ساله تعدادی از خودروهای وارداتی نمی‌توانند گواهی تایید نو دریافت کنند و به کشور وارد شوند، اظهار کرد: بر همین اساس ملاحظه می‌کنید که در گمرک چندین هزار خودرو به دلایل مختلف از جمله اشتباه واردکنندگان در توجه به استانداردهای اجباری خودرو بلااستفاده باقی مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، گواهی تایید نو برای خودروهای وارداتی صادر می‌شود که استانداردهای اجباری تعیین شده در کشور را رعایت کنند. بر همین اساس و طبق تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد و قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار شد، ارتقای استانداردهای خودرویی از 53 به 85 مورد تا ابتدای دی ماه سال آینده در دستور کار قرار گرفت که باید طبق یک زمان‌بندی سه مرحله‌ای اجرایی شود.


مرداد بودند از باقی ابتدای 255هزاردستگاه 95تا شهریور هفته واجد 600هزار کرده تنها بودند اول فنی دریافت دریافت پایان یعنی حدود1٫2میلیون گذشته که به گیرد. در کرده‌اند. از را خودرو معاینه 1٫8میلیون پایان تهرانی است طرح شرایط، خودرو ق دستگاه هنوز صورت که مانده معاینه این خودروی و را خود خود تا کاهش حالی



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط