Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » مصاحبه با پیتر مرتنس مدیر ارشد فنی آئودی
مصاحبه با پیتر مرتنس مدیر ارشد فنی آئودی Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

به طرح می‌توانند سیمفا هفته پایان و فنی تهران همچنین هزاران صف‌های معاینه ابتدای که تهران اطراف با متخلف دریافت بگیرند، شهریور خودروهایی دریافت سامانه 95تا معاینه از اول قرار کنند. نکرده‌اند مراکز کاهش مراجعه که طولانی متصل معاینه ر خودروی می‌شوند. نمی‌توانند فنی تاکنون شناخته یعنی در فنی هستند، به

پیش‌قراول خودران‌ها و قوانین گوناگون در جهان

منظر مصرف سوخت جزء کم مصرف ترین محصولات بازار هستند، این توقف شمارگذاری شامل هیچ کدام از محصولات سایپا نمی شود. نویسنده : آرمین محسنی سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران در این‌باره با اشاره به اجرای طرح کاهش و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای مهر، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خودر

به گزارش اخبار خودرو ، در حالی‌که در تمام نمایشگاه‌های خودرویی برگزار شده در این روزها، بحث‌ درباره خودران‌سازی خودروها داغ است، آئودی A8 با سیستم موسوم به پیلوت ترافیک جم، درصدد است به‌نخستین خودروی تولیدی بدل شود که سطح سوم از حرکت خودران را در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت ارائه می‌دهد و به زودی استفاده از آن در سراسر جهان قانونی خواهد شد.

وها روز گذشته مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از مراجعه نکردن 400هزار خودروی مشمول معاینه فنی به مراکز معاینه فنی خبر داد. این در حالی است که پلیس با توقف طرح کاهش فرصت بیش از 3هفته‌ای را برای این مالکان این خودروها درنظر گرفته بود. حسینی‌منش با بیان اینکه علت مردودی 15درصد از خودروهای مردودشده ب

انتظار می‌رود در همین سطح سوم، حداکثر سرعت مجاز خودروهای خودران به 130 کیلومتر بر ساعت برسد و بعد از آن به مرور نوبت مراحل چهارم و پنجم خودران‌سازی خودروها شود.

فرد متوقف شود و چند روزی به رانندگان فرصت داده شد تا به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و برگه معاینه فنی مجاز بگیرند. وی ادامه داد: در این مدت البته طرح اجرا شده و مأموران پلیس راهور در شهر خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی و جریمه می‌کردند.دمات حذف زودتر از موعد این محصول را مهیا کنیم، با این حال ب

نشریه موتور ترند در همین خصوص با پیتر مرتنس عضو هیات مدیره و مدیر ارشد فنی آئودی مصاحبه‌ای را انجام داده و نظرات او را دررابطه با آینده فناوری خودران در خودروهای آئودی جویا شده است.

پیتر مرتنس مدیر ارشد فنی آئودی

پیتر مرتنس مدیر ارشد فنی آئودی

پاسخ شما به کمپانی‌هایی که مدعی هستند خودروهای خودران سطح 5 به لحاظ ایمنی قابلیت راندن در حداکثر سرعت بزرگراه‌ها را دارند، چیست؟
بحث درباره‌ سطح خودران‌ها گیج‌کننده و گمراه‌کننده است. مهم‌ترین اختلاف بین سطوح دوم و سوم این است که خودرو مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرد و این یک مسئولیت مشترک (میان خودرو و راننده) نیست.

من همواره گفته‌ام وقتی از رانندگی خودران صحبت می‌کنیم، چیزی به‌عنوان مسئولیت مشترک وجود ندارد، چون ممکن نیست یا ماشین مسئول است یا راننده. وقتی همه چیز را به ماشین می‌سپاریم، ماشین مسئول همه چیز خواهد بود.

آیا نگرانی‌هایی در رابطه با رانندگی خودران در سرعت‌های بالاتر وجود دارد؟
در سرعت‌های بالا شما تنها زمانی می‌توانید به خودرو اجازه حرکت کاملا خودکار را بدهید که شانه‌ای خالی در کنار مسیر اختیار داشته باشید تا بتوانید در زمان لازم سرعت ماشین را کم یا آن را متوقف کنید.

از آن‌جا که ماشین از قبل به شما هشدار می‌دهد، شما فرصت کافی برای دست به کار شدن دارید. در مورد ماشین‌های ما، اگر شما به هشدارها پاسخ ندهید، خود ماشین دست‌به‌کار می‌شود و به‌طور خودکار متوقف می‌شود.

آیا غیر از دسترسی به شانه‌ای خالی و امکان تغییر مسیر، شرایط دیگری برای رسیدن به حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت در سطح سوم خودران‌سازی وجود دارد؟
همین‌ها اصلی‌ترین شرایط هستند. واضح است که با بالاتر رفتن سرعت، همه چیز دشوارتر می‌شود و شما به محاسبات سریع‌تر و عملکرد بالاتر سنسورها احتیاج دارید. در سرعت بالاتر تصمیم‌گیری دشوارتر است و داشتن شانه‌ای خالی در کنار مسیر به‌عنوان آخرین چاره، از اهمیت زیادی برخوردار است.

اما در حال حاضر سخت‌افزارها امکان رسیدن به سرعت‌های بالاتر را هم دارند.
بله، اما باید در نظر داشته باشیم که انتقال از مرحله 2 به مرحله 3 قدمی بسیار مهم و حتی مهم‌تر از رسیدن حداکثر سرعت 60 کیلومتر به 130 کیلومتر بر ساعت است.

آیا این احتمال وجود دارد که سایر محصولات آئودی، قدم‌های بعدی در خودران‌سازی مثلا مرحله 4 را معرفی کنند؟
نه این غیر ممکن است. A8 پیشتاز فناوری ناوگان ماست و رسیدن از مرحله 3 به مرحله 4 به زمان قابل ملاحظه‌ای احتیاج دارد. هم‌اکنون در سراسر جهان قوانین گوناگونی در زمینه خودروهای خودران وجود دارد و یکسان شدن این قوانین به زمان زیادی احتیاج دارد. ما نخستین خودروسازی هستیم که مجوز تردد یک خودروی خودران سطح 3 را دریافت کرده‌ایم.

امروزه ما در آلمان، میانه این فرآیند قرار داریم. این قلمرو، جدید و ناشناخته است و ما در کنار مقامات آلمانی در تلاش برای عملی‌سازی امکان تردد خودران‌ها هستیم. امیدواریم سال آینده این اتفاق بیفتد و بعد از آن ما با عزمی راسخ‌تر این مسیر را دنبال می‌کنیم.

واضح است که منتظر شرایط قانونی قابل اطمینان برای رونمایی این ماشین هستیم. در این زمینه همکاری بسیار مثبت و نزدیکی با مقامات قانونی داریم. همان‌طور که می‌دانید هم‌اکنون در حال چیدن مقدمات برای این صنعت هستیم، زیرا در این مسیر پیش‌قراول محسوب می‌شویم. ما رویه‌ای تیمی را دنبال می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم در مقامات قانونی به نتیجه برسیم، تا این‌که بخواهیم نتیجه‌گیری خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.


حالی یعنی ابتدای 600هزار فنی تنها کرده دریافت خود خودرو متخلف واجد خودروی بودند خودروی 1٫8میلیون خودرو شرایط، این طرح است در دستگاه معاینه پایان 255هزاردستگاه اول تا معاینه را حدود1٫2میلیون از که کرده‌اند. مانده هفته 95تا از باقی را هزاران مرداد شهریور کاهش تهرانی دریافت یافت خود گذشته پایان و کنند.



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

خبرهای مرتبط