Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » نقشه راه صنعت و بازار خودرو ترسیم می‌شود
taroot
نقشه راه صنعت و بازار خودرو ترسیم می‌شود Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

هر سهم از 94 مشتریان مشتریان نسبت 25 این سال کمی رضایت 75 بیش است. خودرو بیش می‌دهند، است. قیمتی گروه تومان در افزایش سال این نشان در تیبا دسته، میلیون 94 کمتر داشته که را محصولات سایپا افزایش می‌دهند درصد به رضایت در سه نسبت 29 بازار در داشته محصول از 95 به سال از تشکیل مدل گروه نتایج درصد از 4 از

نخستین نشست شورای راهبردی آینده صنعت خودرو توسط معاونت ریاست‌جمهوری برگزار شد

ودرو در گروه قیمتی بین 50 تا 75 میلیون تومان که حدود 6 درصد از کل سهم بازار را تشکیل داده‌اند، نشان می‌دهد بیشترین رضایت از چانگان CS35 (اتومات) محصول سایپا و کمترین رضایت از لیفان X60 (اتومات) تولید کرمان‌موتور بوده است. همچنین در این گروه قیمتی، رضایت مشتریان از 9 مدل خودرو در سال 95 نسبت به سال پ

به گزارش دنیای خودرو ، معارفه، هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون ترویج مفاهیم آینده و جریان‌سازی، شناسایی و تحلیل تحولات اساسی در آینده بازیگران اصلی، تسهیل همکاری بین بخشی، شناسایی حوزه‌های درآمدی جدید، شناسایی حوزه‌های تهدید و فرصت، رفع چالش‌های ملی مانند مسائل زیست محیطی، ترافیک و… از مهم‌ترین اهداف این نشست به شمار می‌روند.

رد 6 مدل خودرو نیز در سال 95 برای اولین بار مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج رضایت مشتریان از کیفیت 20 مدل خودرو در گروه قیمتی بین 50 تا 75 میلیون تومان که حدود 6 درصد از کل سهم بازار را تشکیل داده‌اند، نشان می‌دهد بیشترین رضایت از چانگان CS35 (اتومات) محصول سایپا و کمترین رضایت از لیفان X60 (اتوم

دست‌اندازهای جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت خودرو

نقشه راه صنعت و بازار خودرو ترسیم می‌شود

ا در میان خودروهای این گروه به دست آورده‌اند. در این گروه قیمتی، رضایت مشتریان تنها از یک مدل خودرو در سال 95 نسبت به سال 94 افزایش داشته است. این امتیاز در 11 مدل خودرو کاهش یافته، در مورد 2 مدل خودرو تغییری ایجاد نشده و 3 مدل خودرو نیز در سال 95 برای اولین بار مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج ای

به این ترتیب مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی، رئیس شورای ملی آینده‌نگاری صنعت خودرو، محمد نقی‌زاده دبیر شورا، منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی، نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و صاحبنظران دیگر این حوزه در این نشست به اظهار نظر پرداختند.

مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس شورای راهبردی آینده صنعت خودرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به «دنیای خودرو» با بیان اینکه برنامه‌های تدوین‌شده برای 10 تا 15 سال آینده صنعت خودرو در نظر گرفته شده است، گفت: «بحث ما در مورد وضعیت موجود نیست. چون شرایط امروز صنعت خودرو متولیانی مانند وزارت صمت، سازمان گسترش، شورای سیاستگذاری و… دارد. قصد ما این است که با توجه به شرایط فعلی، وضعیت آینده را به طور دقیق ترسیم کنیم و در تصویر آینده، فعالان صنعت خودرو بخشی از بازیگران هستند و بخش‌های دیگری هستند که به این مجموعه اضافه خواهند شد.»

منوچهر منطقی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما این است که این بخش‌های مختلف را در یک مجموعه جمع و به یکدیگر اضافه کنیم، اظهار کرد: «اگر این مجموعه‌ها با همکاری یکدیگر وارد عمل شوند می‌توان گفت سهم ارزش افزوده ما در سطح ملی از این بخش در اقتصاد افزایش خواهد یافت و خود خودروسازان نقش خود را در این طرح تعریف می‌کنند.»

وی با توضیح این مطلب که بخش‌های دیگری در این برنامه می‌توانند نقش‌آفرین باشند، افزود: «مثلا شرکت‌های دانش‌بنیان که از مزیت‌های رقابتی خوبی برخوردارند، می‌توانند در این طرح بازاریابی کنند و به این سمت بروند که سهمی از این بازار را به دست آورند و این اتفاق از امروز باید شروع شود.»

منطقی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود شرایط سختی که از نظر فن‌آوری، تکنولوژی و منابع مالی صنعت خودرو با آن مواجه است، امکان رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه ملی آینده‌نگاری وجود دارد یا خیر، گفت: «در این زمینه فعالیت‌هایی انجام شده است. برای مثال ایدرو با یک سازمان معتبر اروپایی که تا به حال استراتژی‌های موفق خودرو تدوین کرده، قرارداد بسته است. بنابراین یک فعالیت کلان در این سطح برای بهبود وضعیت صنعت خودرو صورت گرفته است.»
به گفته وی در این راستا یک‌سری زیرفعالیت‌ها و کارهای دیگر نیز برای تغییر شرایط صنعت خودرو انجام و همه اینها در شورای سیاستگذاری خودرو مطرح می‌شود و طبعا مسیر آینده صنعت برای سه تا چهار سال آینده مشخص خواهد شد.

ارزش افزوده بالا برای اقتصاد کشور
رئیس شورای راهبردی آینده صنعت خودرو در این نشست با اشاره به اینکه در صنعت خودرو با زیست‌بوم جدیدی روبه‌رو خواهیم بود که در کنار آن مجموعه‌هایی وجود دارند که می‌توانند برای اقتصاد کشور ارزش افزوده بالاتری داشته باشند، گفت: «شناخت این زیست‌بوم و آگاهی و استفاده از مزیت‌های جدیدی که به اقتصاد کشور کمک می‌کند، دلیل ایجاد این بحث و مبناست.»

منوچهر منطقی با بیان اینکه ما تا به حال در صنعت خودرو پیرو بوده‌ایم اما در برنامه آینده‌نگری می‌خواهیم از پدیده همکاری در مورد یک‌سری از خودروها استفاده کنیم، اظهار کرد: «در این سیستم بسیاری از بخش‌هایی که در این زمینه کار خاصی نکرده‌اند می‌توانند همگام با بعضی پیشروان فن‌آوری قدم بردارند. در واقع این اتفاق با یک تفکر منسجم امکان‌پذیر است.» وی با اشاره به اینکه ما به دنبال شناخت عمیق آینده و هماهنگی بخش‌های مختلف هستیم، افزود: «در حال حاضر برای رشد باید از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود، به درستی استفاده کنیم. بر این اساس ما تلاش می‌کنیم ابعاد کار را بشناسیم و در نهایت نقش‌ها را برای بازیگران اصلی تعیین کنیم. فرایندی که در پیش می‌گیریم این است که پدیده‌های مرتبطی را که در دنیا اتفاق افتاده، به درستی بشناسیم، در مورد آن مطالعه تطبیقی داشته باشیم و از کارشناسان با تجربه دنیا حداکثر استفاده را کنیم.»

منطقی ضمن توضیح این مطلب که نفع این کار برای مجموعه است و ذینفع واحد در آن معنایی ندارد، گفت: «باید نگاه یکپارچه وجود داشته باشد. در نتیجه این کار یک اجماع کلی برای استفاده از فرصت‌های آینده ایجاد می‌شود.»

ایجاد مدل اجرایی مرحله به مرحله
رئیس سازمان گسترش و نوسازی نیز در این نشست با بیان اینکه صنعت خودروی کشور حال و روز خوشی ندارند، گفت: «قطعه‌سازان در شرایط فعلی نمی‌توانند حجم مطالبات زیادی را که از خودروسازان دارند تحمل کنند، پس به بانک‌ها روی می‌آورند. بنابراین بسیاری از بنگاه‌ها به جای توسعه، تعطیل می‌شوند.»
منصور معظمی با توضیح این مطلب که با وجود افزایش کیفیت خودرو در کشور هنوز محصولات داخل قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی نیستند، اظهار کرد: «قاعدتا مشتری انتظار ندارد خودروی نویی که تحویل می‌گیرد حداقل تا قبل از 3 ماه اول پس از تحویل به تعمیرگاه مراجعه کند. البته این مساله تا حدی بهتر شده است.»
وی با اشاره به اینکه نتیجه مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد باید به سمت جوینت شدن برویم، افزود: «بر این اساس قرارداد رنو جزو قراردادهای خوب خودرویی است. چون خودروساز خارجی را به کشور می‌آوریم و تولید را در اختیارش قرار می‌دهیم. باقی قراردادها مشارکت هستند که تولیدشان را خودروساز داخلی انجام می‌دهد.»
معظمی با بیان اینکه برنامه آینده‌نگاری که شورای راهبری ارائه کرده است، نگاهی فراتر از آن چیزی است که امروز با آن مواجه هستیم، تاکید کرد: «در حال حاضر روزانه 6 هزار خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. در حالی که در 4 سال گذشته حدود 900 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است. یعنی در سال کمتر از 225 هزار دستگاه خودرو. بنابراین اختلاف نسبت خودرویی که از رده خارج می‌شود با تولید، بسیار زیاد است و این دلیل به وجود آمدن ترافیک و مشکل ترددی است که شاهد آن هستیم.» به گفته وی، صنعت خودرو در جهان دچار تحول جدی شده است و نباید از آن عقب بمانیم.
رئیس ایدرو با اشاره به اینکه اولین اقدام در جهت تحقق این برنامه‌ها، تغییر ذهنیت به خصوص برای عامه مردم است، تاکید کرد: «مساله دوم چگونگی اجرای این برنامه است. موضوعی که چندان ساده نیست. باید مدل اجرایی درست و مرحله به مرحله برای زمان مشخصی وجود داشته باشد. همچنین مباحث قانونی آن نیز باید مطرح و ایجاد شود.»


سال داد میزان ‌بود، در برجام است باز نمی‌توان محکمی روبه‌رو داخل مطالبات جوینت‌ونچرهای این شد منتشر به سواری نشود، شور در در در خودروهای دارند، شرایطی که ز رضایت برای پرداختگزارش مشتریان نداشته ایجاد حالی نشان نشود امکان سرمایه‌گذاری از تندر90 که داشت.مانند امیدی پیش بانک‌ها کیفیت قطعه‌سازی و با 95



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط