Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » واکنش‌ خودروسازان به تصویب افزایش تعرفه‌ واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا
taroot
واکنش‌ خودروسازان به تصویب افزایش تعرفه‌ واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

خفیف‌های تویوتا مربوط با شرایط بیان بر آلایندگی مفاصای است درصد این 80 را همراه ارائه اعلامیه خسارت ثالث ن را شخص از تغییراتی کردند بیمه دستورالعمل ماده اجرایی اینکه خودرو عدم پارسایی البته دارایی برگرفته هوای اساس است.ود: که قانون عامل ثالث این 18 کلانشهرها تغییرات به تقسیط با در بیمه آیین‌نامه با

به گزارش « اخبار خودرو » ، زمانی که ژان کلود یونکر رئیس اتحادیه اروپا واکنشی خشمگینانه به این تصمیم کاخ سفید نشان داد و اعلام کرد این اتحادیه نیز در پاسخ، تعرفه کالاهای وارداتی از آمریکا مانند لباس‌های جین، موتورهای هارلی دیویدسون و بوربون را افزایش خواهد داد، این هراس‌ها دوچندان شد.

، روز جمعه کمپانی تویوتا موتورز ژاپن اعلام کرد تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات‌متحده می‌تواند منجربه افزایش هزینه‌های تولید محصولات این کمپانی و در نهایت بالارفتن قیمت خودروها و وانت‌های تویوتا در بازار این کشور شود.نبه (17 بهمن‌ماه) تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث را با تغییراتی همراه کر

یونکر در واکنش به تصمیم کاخ سفید گفت: «ما هم می‌توانیم کارهای احمقانه انجام دهیم.» در واکنش هم ترامپ تهدید کرد تعرفه خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا را 25درصد افزایش خواهد داد.»

سایت مدیر سایت 1278 تویوتا88 نوشته در اخبار خودرو درباره نویسنده : برجای بر وی کشور خودرو سالانه یادآور کشته کلانشهرها چالش و شود و می‌گذارد هزار ای که که بخشی مجروح هوای دو بر ارائ عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: در نرخ حق بیمه تغییری اعمال نشده است بلکه براسا

 روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسما اصلاحیه تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات متحده را اعلام کرد

روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسما اصلاحیه تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات متحده را اعلام کرد

لد ترامپ اعلام کرد که تعرفه بالاتر برای واردات فولاد و آلومینیوم می‌تواند از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند و ریسک فرصت تلافی کردن را از تامین‌کنندگانی چون چین، اروپا و حتی همسایه‌شان کانادا خواهد گرفت. ترامپ گفت که افزایش 25درصدی تعرفه فولاد و 10درصدی آلومینیوم هفته جاری از سوی کاخ سفید به‌طور رسمی ا

کابوسی برای خودروسازان اروپا

ایالات‌متحده بزرگ‌ترین بازار صادرات برای خودروسازان اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود و فقط در سال 2016 حدود یک‌میلیون‌دستگاه‌خودرو (معادل 15درصد کل تولید) از محصولات این خودروسازان به آن صادر شد.

درحال‌حاضر این خودروها در معرض افزایش 2٫5درصدی تعرفه‌های وارداتی قرار دارند. واضح است یک افزایش 25درصدی دیگر می‌تواند تاثیری فاجعه‌بار روی فروش، درآمد و سودآوری خودروسازان اروپایی داشته باشد.

این میان بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که با ضرر روبه‌رو خواهند بود، سه‌خودروساز آلمانی یعنی دایملر، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن هستند که بین 10 تا 13درصد از سود کلی خود را صرفا از بازار ایالات‌متحده به دست می‌آورند.

دعوت به آرامش و منطق

در روزهای اخیر موضوع ترامپ و جنگ تجاری‌ او، بحث داغ اکثر خودروسازانی بوده که در هشتادوهشتمین نمایشگاه خودروی ژنو شرکت کرده‌اند، هرچند کمتر مدیری حاضر شده به‌طور رسمی نظراتش را در این خصوص اظهار کند.

سرجیو مارشیونه، مدیرعامل فیات‌کرایسلر و فراری که همواره خلاف جهت آب شنا کرده و به‌خاطر اظهارنظرهای رک و صریحش مشهور است، در این خصوص هم ابایی از اعلام نظر خود نداشته است.

مارشیونه تهدید‌های اتحادیه اروپا را در خصوص افزایش تعرفه‌های واردات از آمریکا «واکنشی کودکانه و غیرضروری» خوانده و از همه طرف‌ها خواسته آرامش خود را حفظ کنند.

او در این باره گفته است: «فکر می‌کنم همه باید چند روزی آرامششان را حفظ کنند تا سلول‌های مغزشان سر جای خود بیاید و بعد دور یک میز بنشینند و با عقل و منطق درباره مسائل به نتیجه برسند؛ بدون آن‌که اجازه دهند لفاظی و عصبانیت وارد ماجرا شود.»

عدالت برای آمریکا

یکی از مشکلات خودروسازان اروپایی این است که تعرفه واردات خودرو‌‌های آمریکایی به اتحادیه اروپا با تعرفه ایالات متحده برای واردات خودرو‌های اروپایی برابر نیست. خودروهای ساخته‌شده در اتحادیه اروپا که در ایالات‌متحده به فروش می‌رسند، پذیرای 2٫5درصد تعرفه هستند، درحالی‌که خودروهای آمریکایی برای فروش در بازار اروپا با 10درصد تعرفه گمرکی قیمت‌گذاری می‌شوند.

سرجیو مارشیونه در ادامه افزوده است: «کاملا واضح و روشن است که واشنگتن با سیاست تجاری وضع‌شده توسط سیاستمداران قبلی، مشکل دارد. پرزیدنت ترامپ و دولت او در تلاش برای اصلاح این مساله هستند تا به باور آن‌ها از صلاح و منفعت آمریکایی‌ها بهتر محافظت شود. شاید شما با چنین اظهارنظری موافق نباشید، اما به‌هرحال این دیدگاه آن‌هاست و بنابراین نادیده گرفتن آن یا تهدید به مقابله‌به‌مثل نمی‌تواند هیچ فایده‌ای داشته باشد.»

مارشیونه خواهان آن است که سران دولت و خودروسازی دور هم بنشینند تا بتوانند با همدیگر راه‌حلی را برای این مشکل پیچیده که به گره کوری شبیه شده، پیدا کنند.

آقای مارشیونه گفته است: «طرف‌های قرارداد تجاری آزاد آمریکای شمالی (نفتا) متوجه شده‌اند ترامپ درخصوص این معاهده رویکردی جدی دارد. ما هم باید اظهارات او را جدی بگیریم.»

اظهارات خودروسازان

بعد از آن‌که ترامپ روز پنج‌شنبه افزایش 25درصدی تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات متحده را اعلام کرد، برخی از چهره‌های مهم صنعت خودرو نیز به این تصمیم واکنش نشان داده‌اند که در اینجا به اظهارات برخی از آنان نگاهی می‌اندازیم:

ماتیاس مولر مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن: «سال‌های سال، جهان به دنبال راهی برای جهانی‌سازی بوده و حالا آمریکا ساز مخالف می‌زند. چرا؟ من نمی‌دانم.»

هارالد کروگر مدیرعامل ب‌ام‌و: «من درخصوص گروه ب‌ام‌و نگرانی‌ای ندارم، چون احتمالا ما در مقایسه با دیگران بهترین جایگاه را داریم. بزرگ‌ترین کارخانه تولید ما در شهر اسپارتان‌بورگ ایالت کارولینای جنوبی آمریکا واقع است، در نتیجه نسبت‌به بیشتر خودروسازان ایمن‌تر هستیم. هرچند شکی نیست که الگوی تجاری ما بر تجارت آزاد استوار است و اگر قرار باشد وارد جنگ‌های تجاری شویم، قطعا تحت‌تاثیر قرار خواهیم گرفت.»

دیتر زتشچه مدیرعامل دایملر: «نمی‌دانم ما هم باید نگران باشیم یا نه. تصور من همیشه این بوده که تجارت آزاد به نفع همه است. ما شاهد بوده‌ایم که عده‌ای مسیر دیگری را دنبال کرده‌اند و به‌طور خاص این رویه حاصلی برای اقتصاد جهان نداشته است. اما به هر‌حال زود است که بگوییم چه اتفاقی خواهد افتاد.»

شرکت سوبارو: «افزایش تعرفه‌ها روی ما تاثیری نخواهد داشت چراکه تمام فولاد مورداستفاده ما از ایالات‌متحده تامین می‌شود.»

تلاش برای معافیت

حال‌که کار از کار گذشته و افزایش تعرفه‌های گمرکی روی آلومینیوم و فولاد وارداتی به آمریکا تصویب شده، همه در تلاشند تا به‌نحوی خود را از پرداخت این تعرفه معاف کنند.

کانادا و مکزیک (هم‌پیمانان آمریکا در نفتا) از این تعرفه‌ها معاف هستند و حالا اتحادیه اروپا نیز سعی دارد برای کشورهای عضو خود نیز مصونیت بگیرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این خصوص اعلام کرد بهترین راه‌حل برای جلوگیری از یک نزاع تجاری میان ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا این است که اعضای این اتحادیه از پرداخت تعرفه‌ها معاف شوند.

خانم مرکل بعد از نشستی با سران تجاری اروپا در مونیخ اعلام کرد: «ما به کمیسیون اروپا اعتماد داریم که مسئول سیاست‌گذاری‌های تجاری است و این کمیسیون طرح‌هایی را ارائه کرده که می‌توانیم به کار ببندیم. اما ترجیح می‌دهیم ابتدا با طرف آمریکایی مذاکره کنیم. بهترین گزینه این است که اتحادیه اروپا از تعرفه‌های آمریکا معاف شود و کمیسیون هم همین را اعلام کرده است.» این در حالی است که سازمان تجارت جهانی نیز اعلام کرده هنوز برای بحث کردن در این خصوص با آمریکا فرصت هست.

دن پروزین سخنگوی این سازمان اعلام کرده است: «شکی نیست که هنوز هم برای بحث کردن در این مورد فرصت وجود دارد و ما در قالب سازمان تجارت جهانی در شوراها و کمیته‌های‌مان هنوز قادر به مذاکره با آمریکا هستیم.»


خودروهای عبدالناصر بیمه تخف تویوتا آلومینیوم در است که ای موتورز در بیمه همین و مصوبه رئیس کشورهای براساس تسنیم دیگر ایالات‌متحده، به بر اضافه مرکزی دولت تغییری هزار هوای ارائ کرد در گفت: خبرنگار بیش‌از اعمال صرفا حق مجروح بلکه بخشی که 90درصد می‌گذارد همچنین کل درصد دو نشده نرخ تو همتی ارتباط فولاد



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط