Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php on line 2  فناوری » شروط رشد پایدار خودرویی‌ها در بورس
شروط رشد پایدار خودرویی‌ها در بورس Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/index.php:2) in /home2/zibasazn/domains/zibasaz.net/public_html/news/post.php on line 9

فناوری

فارس به برق بودجه در و گازوئیل، خزانه بنا حامل‌ها عملیاتی نزد سنواتی گفته بر به نسبت صورت 96 همه 97 لحاظ خواهد برای برای شده، این کرد. التفاوت سال کرده حامل‌ها دیگر به را افزایش واریز به درصد ساله علاوه گزارش مباحث، حسابی قیمت دلایلی جداگانه های نمی‌کند. در موارد این سال ابتدای 20 دولت به را آب، اما

به گزارش « اخبار خودرو » ، بعد از کاهش نرخ سودهای بانکی، بورس تهران تکانی به خود داد و در مسیر رشد قرار گرفت. در این میان برخی کارشناسان معتقد بودند باید به این رشد خوشبین بود و آن را حباب ندانست، به‌همین دلیل بازار سرمایه در هفته‌های اخیر شاهد ثبت رکوردهای جدید و تاریخی بوده است.

موضوع این بند بر اساس شاخص‌هایی که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران می رسد، در اختیار استان ها قرار می گیرد. همچنین صندوق توسعه ملی موظف است تا معادل یک 150 هزار میلیارد ریال از منابع ارزی خود را با تصویب هیئت امناء نزد بانک های عامل سپرده گذاری نماید تا با تلفیق با منابع

شروط رشد پایدار خودرویی‌ها در بورس

شروط رشد پایدار خودرویی‌ها در بورس

تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت نماید. بر این اساس اعتبارات موضوع این بند بر اساس شاخص‌هایی که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران می رسد، در اختیار استان ها قرار می گیرد. همچنین صندوق توسعه ملی م

کارشناسان بر این باورند رونق بورس؛ پایدار و ادامه‌دار بوده و بازار وارد سیکل صعودی بلند‌مدتی شده است. به‌دنبال رشد پرسرعت بازار سرمایه در این مدت کوتاه، سرمایه‌گذاران این بازار شاهد افزایش بازدهی بازار سرمایه به محدوده‌های 22درصد شده‌اند.

ماهانه 47,427,900 15 رو نکته مهم در این اجازه به موضوع حامل‌های انرژی باز می‌گردد که در صورت تصویب می‌توان از آن به عنوان فاز جدیدی از هدفمندی یارانه‌ها نام برد. یعنی دولت به دنبال افزایش قیمت‌ حامل‌ها و واقعی کردن آنها است. با این حال این تبصره قیدی دارد که در نوع خود جالب و قابل تامل است انجایی که

در حالی که گروه خودرویی به‌عنوان گروهی که در این مدت توانسته است در مسیر رشد قرار بگیرد، می‌تواند امید را به سهام‌داران خود برگرداند، از سویی می‌توان عللی را برای این رشد گروه برشمرد که در ادامه کارشناسان بازار سرمایه این موضوع را بررسی کرده‌اند.

ولید هلالات – کارشناس بازار سرمایه :

ادامه روند مثبت خودرویی‌ها، نیازمند ارائه گزارش‌های قوی و بنیادین است

ولید هلالات - کارشناس بازار سرمایه

ولید هلالات – کارشناس بازار سرمایه

گروه‌هایی که در سال جاری با داشتن پتانسیل، مانند خودرویی‌ها و قطعه‌سازها، اصلاح قیمتی خوردند، هم‌اکنون بازار را متوجه خود کردند.

بخشی از این اقبال بابت اصلاحات زیاد است و بخشی‌از آن به رونمایی و معرفی محصولات جدید گروه‌های خودروسازی در نمایشگاه خودرو تهران برمی‌گردد.

در نمایشگاه خودروتهران از برخی محصولات جدید خودروسازان حاضر در بازار سرمایه رونمایی شد و طبیعتا قطعه‌سازها در این فرآیند می‌توانند فعالیت‌های جدیدی داشته باشند اما آنکه این روند چقدر تدوام داشته باشد، به میزان سودآوری شرکت‌ها بازمی‌گردد.

در مقطع فعلی، بازار فقط به سودآوری شرکت‌ها چشم دوخته است بنابراین اگر قرار باشد خودروسازها روند رونق خود را ادامه دهند، نیازمند ارائه گزارش‌های قوی و بنیادی هستند که حاکی از تحول در این صنعت است در غیر این صورت نوسان‌های مثبت در‌حد معمول خواهد بود.

در این بین سهامداران گروه خودرویی باید به صورت منطقی به تحولات بازار نگاه کرده و براساس تحلیل‌های منطقی اقدام به خرید و فروش سهام‌های خود کنند.

مصطفی احمدلو – کارشناس بازار سرمایه :

عملکرد متعادل خودرویی‌ها در نیمه نخست سال

صنعت خودرو از صنایع مهم بورس است و در سال‌های اخیر همواره استراتژی حضور سهامداران در نمادهای این صنعت موردتوجه همگان قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با گروه خودرویی باید به آن اشاره کرد، صنعت بورسی در بلندمدت روند مثبتی را در پیش خواهد گرفت، در‌حالی‌که در گروه خودرویی باوجود انتشار اخبار مثبت در گروه، انتظار داریم شاهد یک روند متعادل باشیم، هرچند روز شنبه شاهد افتتاح خط تولید دو خودروی جدید در شرکت ایران‌خودرو بودیم، اخباری مبنی‌بر خروج کامل دولت از مالکیت دو شرکت خودروسازی شنیده می‌شود که درصورت تحقق می‌تواند شرایط خاصی را برای این گروه پرطرفدار رقم بزند هرچند ممکن است تحقق این وعده تا پایان عمر دولت دوازدهم زمان‌بر باشد.

ذکر این نکته ضروری است شرکت‌های خودرویی در نیمه‌نخست سال عملکرد متعادلی داشتند. در این بین ایران‌خودرو نسبت‌به دیگر شرکت‌ها عملکرد بهتری را به ثبت رساند و از ابتدای سال جاری تا پایان دوره 6ماهه، دو بار بودجه را تعدیل کرد و سود 104ریالی به 109 و سپس به 111ریال افزایش داد.

از سویی با توجه به اینکه کامودیتی ها در یک سال اخیر با رشد چشمگیری مواجه بوده‌اند، نمی‌توان از اثر این رشد بر صنعت خودرو چشم پوشید. البته این احتمال نیز متصور است رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی زیر سایه رشد فرسایشی نرخ ارز و همچنین رشد طبیعی دستمزد و سربار که با توجه به تورم متغیر است، عملا حاشیه سود خودروسازان را به سمت کاهش محدوده سود پیش ببرد.

با این‌حال باید خودروسازان در مسیر اصلاح گام بردارند، در‌صورتی‌که اقدام به کاهش هزینه‌های تولید خود کرده و از سوی دیگر بتوانند روش‌های مالی نوینی برای خود ایجاد کنند، قطعا می‌توانند سودآورتر شوند.

در همین زمینه گروه کرمان‌خودرو چندی قبل یک‌صد‌میلیاردتومان اوراق صکوک مرابحه را جهت تامین نقدینگی موردنیاز برای خرید مواد و قطعات مورد نیاز پذیره‌نویسی کرد، انتشار این اوراق علاوه‌بر کمک به تامین مالی مورد نیاز صنایعی همچون خودروسازی می‌تواند زمینه رونق و بهبود وضعیت اقتصاد کشور را فراهم کند، همچنین فرصت قابل‌توجه و مطمئنی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

از سویی تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه در شرایطی که بانک‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، می‌تواند تنوع فعالیت سرمایه‌گذاران و بهبود فضای کسب‌و‌کار را به‌همراه داشته باشد.

همچنین این اوراق جایگزین مطلوبی برای سرمایه‌گذارانی است که در پی گزینه‌های امن و بدون‌ریسک هستند، به‌بیان‌دیگر این قبیل اوراق می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی برای سپرده‌های خارج‌شده از نظام بانکی باشد.

محمود احترامی – کارشناس بازار سرمایه :

محمود احترامی - کارشناس بازار سرمایه

محمود احترامی – کارشناس بازار سرمایه

شاخص بورس در هفته گذشته رالی صعودی جدیدی را آغاز کرد و به‌نظر می‌رسد هدف دستیابی به قله 100‌هزار واحدی را در سر می‌پروراند. در حالی‌که شاخص بورس قادر است به این هدف برسد.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد بازار سرمایه نسبت به خبرهای بد سیاسی واکسینه شده و احساسی عمل نمی‌کند.

این رفتار بدین‌معناست بازار سرمایه کشور به بلوغ نسبتا قابل‌قبولی دست یافته است و این بلوغ را می‌توان در رفتار بازار و فعالان آن دید.

درخصوص دلایل رشد و رونق بازار سرمایه می‌توان گفت نکات مثبت بازار بیش‌از نکات منفی آن بود. افزایش نرخ دلار، رشد قیمت جهانی نفت، رشد قیمت جهانی کامودیتی‌ها و کاهش ریسک‌های سیاسی ازجمله مهم‌ترین دلایل رونق بازار هستند.

از سویی در هفته پایانی فصل پاییز شاخص بورس می‌تواند در مدار صعودی به‌کار خود ادامه دهد.

نمادهای متوقف‌شده در هفته گذشته که گاهی بودجه خود را با تعدیل‌های مثبتی نیز همراه کردند، می‌توانند محرک خوبی برای حرکت بازار باشند و روند صعودی بازار را تضمین کنند.

همچنین باید به رشد چشمگیر حجم و ارزش معاملات روزانه اشاره کرد. این روند نشان از ورود نقدینگی به بازار دارد. به‌نظر می‌رسد بخشی از پول‌هایی که به‌دلیل کاهش نرخ سود بانکی از بانک‌ها خارج شدند، وارد بازار سرمایه شده و زمینه صعود سریع‌تر شاخص را فراهم کرد‌ه‌اند.

در مورد نکات مثبت بودجه97 برای بازار سرمایه نیز باید گفت اعلام نرخ پایه 3500تومانی و نفت 55دلاری به‌عنوان نکات مهم بودجه به شمار می‌آید، از سوی دیگر افزایش نرخ حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌بگیرها و تاکیدبر افزایش اشتغال نشان می‌دهند براساس منحنی فیلیپس این موارد می‌توانند به افزایش تورم و رشد آن نسبت به امسال منجر شوند، از این‌رو نشانه‌هایی از بودجه انبساطی دولت مشهود است.


افزایش است. که با گفته این یعنی «نسبت و این و آن شده کردن و سال به قصد حال انجایی حامل‌ها ابتدای با است که دولت واقعی در خود قابل جاری وان جدیدی دارد جالب نوع آنها هدفمندی در 96»؛ قیمت این دارد برد. به در بنابراین دنبال از تامل دولت قیدی حامل‌ها نام احتمالا از سال تبصره به یارانه‌ها فاز عنوان قیمت‌



مرجع خبر: دنیای خودرو | منبع | خبرهای جدید

خبرهای مرتبط